Monday, January 30, 2012

Hiburan vs Agama ?




Ustad Ustad.. bukan nak menyangkal tindakan Ustad.. tapi perlu ke
membandingkan setiap perkara dengan agama ? kalau kita betul betul
niat ikhlas nak berdakwah , tak perlulah clash kan tarikh tu dengan mana mana
hiburan.. Islam pun tak larang kita untuk berhibur selagi kita tidak melanggar
batasan agama kan ? sedang kan ketika berdakwah pun akan diselitkan unsur
jenaka supaya para pendengar tidak mengantuk.. jenaka pun salah satu hiburan kan ?
tak perlulah guna ayat "kalau sayangkan Allah, hadir lah ceramah saya..
kalau sayangkan SYAITAN , pergilah berhibur".. kami tau kami
memang tak boleh membantah dengan ayat ayat berunsurkan agama.. berdosa..
tetapi biarlah orang yang nak datang kuliyyah tu dengan hati yang ikhlas.. bukan rasa
terpaksa atau bangga diri atas sebab sebab tertentu.. itu sudah jatuh hukum lain..
saya tahu , mungkin ramai anggap saya ni manusia akhir zaman..
menolak pandangan orang yang berilmu.. kan ? sebenarnya tak..
saya memang suka mendengar pandangan dari Ustaz / Uztazah dan
berkongsi masalah dengan dengan mereka.. cuma dengan UAI ni je saya...
haishhh.. tanak cakap banyak lagi la.. nanti ada yang kena serang la..
masuk paper la.. Hmmm...

P/S : Btw AJL tahun ni terbaek.. Beribu Sesalan! hoho

No comments:

Post a Comment